Θέμα : Τρακτέρ
Εάν οι κατασκευαστές ελκυστήρων λάμβαναν υπόψη τη συμπεριφορά ανατροπής, θα μπορούσαν
να προληφθούν τα περιστατικά ανατροπής - εκτροπής ελκυστήρων, λένε οι
ερευνητές.
Οι Ιάπωνες επιστήμονες μπορεί να έχουν κατανοήσει τον
μηχανισμό για την πρόληψη των ατυχημάτων που καταλήγουν σε τρακτέρ - μια κύρια
αιτία θανάτου για τους αγρότες σε όλο τον κόσμο.
Η έκθεσή τους, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Biosystems
Engineering , προσπάθησε να καταλάβει τι αναγκάζει τον ελκυστήρα να ανατραπεί
και να βρει τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα κινούνται προτού η άκρη τους συναντηθεί
με μια σφαίρα αναπήδησης στο έδαφος.
Ο Kenshi Sakai, συγγραφέας της μελέτης, εξήγησε σε ένα
δελτίο τύπου ότι οι περισσότεροι αγροτικοί ελκυστήρες δεν διαθέτουν συστήματα
ανάρτησης, αποτέλεσμα να προκαλούν βίαιες δονήσεις με τροχούς που συχνά
εκτοξεύονται από το έδαφος.
Αν ο εμπρός τροχός
ενός ελκυστήρα αφήσει το έδαφος, αναπηδά.
Αυτό μπορεί να αναγκάσει τους πίσω τροχούς να εγκαταλείψουν
το δρόμο και να προκαλέσουν ανατροπή ακόμα και σε επίπεδο έδαφος.
Η Sakai λέει ότι τα
πρότυπα μοντέλα αγροτικών ελκυστήρων δεν έχουν υπολογίσει αυτό που ονομάζει το
"φαινόμενο αναπήδησης".
Οι ερευνητές εξέτασαν τον τρόπο με τον οποίο ένας ελκυστήρας
θα αντιδρούσε σε πολλά σενάρια αναπήδησης μέσω προσομοιώσεων υπολογιστών με την
ίδια μέθοδο που χρησιμοποιείται για να καταλάβει πώς μια μπάλα αναχωρεί και
επιστρέφει σε μια επιφάνεια.
Σημείωσαν ότι η αναπήδηση γίνετε ιδιαιτέρως σοβαρή όταν οι ελκυστήρες βρισκόταν σε
απότομες πλαγιές, οπού εκεί μπορεί εύκολα να έχουμε Τουμπάρισμα με ολέθριες
συνέπειες για τον χειριστή του Αγροτικού οχήματος.
Ο Sakai δήλωσε ότι εάν ο δρόμος έχει κλίση μεγαλύτερη των 18
μοιρών, η πιθανότητα ότι οι τροχοί θα εγκαταλείψουν τον δρόμο αυξάνεται
σημαντικά.
Ο Sakai είπε ότι όταν οι κατασκευαστές κάνουν νέα μοντέλα
ελκυστήρων, θα πρέπει να το λάβουν αυτό υπόψη.
"Το προτεινόμενο μοντέλο μας θα μπορούσε να είναι ένα
νέο παράδειγμα στο μοντέλο γεωργικών ελκυστήρων", δήλωσε ο Sakai σε δελτίο
τύπου.
Πρόσθεσε ότι ο στόχος της ομάδας του είναι να αναπτύξει έναν
προσομοιωτή οδήγησης ελκυστήρων για να αναδημιουργήσει ατυχήματα και να
χρησιμεύσει ως εκπαιδευτικό εργαλείο για την πρόληψη των θανατηφόρων
ατυχημάτων.
Φυσικά η συγκεκριμένη έρευνα εστιάζει στο σύστημα ενεργής
και παθητικής ανάρτησης των τρακτέρ, είναι ευνόητο να έχουμε Παθητική προστασία
που προτείνει ο κατασκευαστής ( σχετικό κλωβό ασφαλείας ή Μπάρες προστασίας.
Στο άμεσο μέλλον μαζί με το πρωτόκολλο αυτόνομης οδήγησης
για όλα τα οχήματα που θα κινούνται σε δρόμους θα εφαρμοστεί και στον Αγροτικό
τομέα το ίδιο σε τρακτέρ και εργαλεία, με χρήση τεχνητής νοημοσύνης ( Μηχανικής
Μάθησης ) και Cloud.
Διαβάστε σχετικά άρθρα.
Νέος αγρότης και Tablet ( από το 2013 ! ).
και