15 Ιαν 2012

Μακρινές αγορές στο στόχαστρο του ΟΠΕ


Με 65 επιμέρους δράσεις εισέρχεται στο 2012

Αυξημένος, σε σχέση με πέρυσι, είναι ο αριθμός δράσεων, που έχει προγραμματίσει για το 2012 ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), ο οποίος βάζει στο στόχαστρο και μακρινές αγορές, όπως το Καζακστάν, η Βραζιλία και η Τζέντα, ενώ παράλληλα διατηρεί το ενδιαφέρον του για τις ΗΠΑ και τη Ρωσία (όπου οι ελληνικές εξαγωγές παρουσιάζουν αισθητή άνοδο τα τελευταία χρόνια).
Παράλληλα, ο οργανισμός τελεί εν αναμονή της αποδοχής που θα έχει από το υπουργείο Εργασίας η πρόταση την οποία κατέθεσε, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) για πρόγραμμα επιμόρφωσης 7.000 επιχειρηματιών.

«Περιμένουμε η προσπάθεια να ευοδωθεί», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, στη διάρκεια συνάντησης που είχε με τον πρόεδρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), Παναγιώτη Παπαδόπουλο, ο οποίος ζήτησε από τον ΟΠΕ να βάλει «πλάτη» στη δύσκολη συγκυρία, που διανύει η επιχειρηματική κοινότητα.

Μάλιστα ο πρόεδρος του ΒΕΘ, τόνισε ότι βασική προϋπόθεση, για να αποφέρει καρπούς το εγχείρημα του ανοίγματος των επιχειρήσεων εκτός των ελληνικών συνόρων, είναι η επιλογή στοχευμένων αγορών. Από την πλευρά του, ο κ. Καλαμπόκης απηύθυνε στο ΒΕΘ πρόσκληση για διεύρυνση συνεργασίας.

Σε ό,τι αφορά τη Τζέντα, ο κ. Καλαμπόκης εξήγησε ότι το ενδιαφέρον του ΟΠΕ για τη συγκεκριμένη αγορά, όπου αναπτύσσονται συνεχώς ξενοδοχειακές μονάδες, έχει να κάνει με το γεγονός ότι το δυνατό χαρτί της χώρας είναι ο θρησκευτικός τουρισμός.

Ιδιαίτερη μνεία έγινε και για την αγορά των ΗΠΑ, όπου καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον για τον κλάδο των τροφίμων. «Οι ελληνικές εξαγωγές προς την Αμερική την περίοδο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2011 άγγιξαν τα 1, 045 δισ. ευρώ έναντι 449 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010» σημείωσε ο κ. Καλαμπόκης.

Υπογράμμισε δε, ότι ιδιαίτερα θετικά είναι τα αποτελέσματα των εξαγωγών προς τη Ρωσία, όπου η οικονομική σταθερότητα έχει δημιουργήσει μια νέα, δυναμική μεσαία τάξη, που ολοένα και περισσότερο αγοράζει ελληνικά προϊόντα. Ως αποτέλεσμα, οι ελληνικές εξαγωγές τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν εντυπωσιακή άνοδο. Συγκεκριμένα στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2011 οι εξαγωγές άγγιξαν τα 325 εκατ. ευρώ, ενώ έναν χρόνο πριν, ήταν μόνο 252 εκατ. ευρώ (στο αντίστοιχο 10μηνο). πηγή