Σύμφωνα με τον Philip Kotler |
Σύμφωνα με τον Philip Kotler
Υπάρχουν τρεις βασικοί μέθοδοι τιμολόγησης, σύμφωνα με τον Philip
Kotler (2003):
1. Βάσει κόστους «τιμή κατώφλι»
2.Βάσει ανταγωνισμού «τιμή μπούσουλας»
3.Βάσει αξίας για τον πελάτη «τιμή οροφής»
1. Βάσει κόστους «τιμή κατώφλι»
2.Βάσει ανταγωνισμού «τιμή μπούσουλας»
3.Βάσει αξίας για τον πελάτη «τιμή οροφής»
ΒΑΣΕΙ ΑΞΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ/ΤΙΜΗ – ΟΡΟΦΗ: Αυτή η πολιτική τιμολόγησης δεν στηρίζεται σε
κάποια μεθοδολογία, αλλά ορίζεται «αυθαίρετα» αξιολογώντας το πόσο θα ήταν
διατεθειμένος ο καταναλωτής να πληρώσει για το προϊόν σας. Η συγκεκριμένη
μέθοδος είναι εφαρμόσιμη για καταναλωτικά προϊόντα τα οποία συγκεντρώνουν
κάποια ιδιαίτερα/μοναδικά ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Ένα παράδειγμα της τιμής οροφής είναι το μέλι των 5.000 Ευρώ
ανά κιλό, το μέλι Elvish από την Τουρκία είναι το πιο ακριβό στον κόσμο, καθώς
εξάγεται από μια σπηλιά σε βάθος 1.800 μέτρων στην κοιλάδα Artvin στη
βορειοανατολική Τουρκία.
είναι το πιο ακριβό στον κόσμο, καθώς εξάγεται από μια σπηλιά σε βάθος 1.800 μέτρων |
Σύμφωνα με την μια μελισσοκόμο της περιοχής το εν λόγω
μέλι είναι τόσο ακριβό εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούν στη σπηλιά, που
κάνουν το μέλι θρεπτικότερο και νοστιμότερο.
Το μέλι πωλείται σε βαζάκια των 170 και 250 γραμμαρίων, κυρίως ως φάρμακο. |
Το μέλι είναι πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία ενώ η συλλογή
του δεν είναι και η ευκολότερη. Επιπλέον η παραγωγή είναι μικρή και υπάρχουν
συγκεκριμένοι πελάτες που το αγοράζουν», λέει η ίδια. Το μέλι πωλείται σε
βαζάκια των 170 και 250 γραμμαρίων, κυρίως ως φάρμακο.
μέλι των 5.000 Ευρώ ανά κιλό, |
Αλλά και άλλα πολλά τέτοια παραδείγματα βρίσκουμε και σε άλλα προϊόντα όπως
λ.χ. το Ελαιόλαδο.
Δείτε εξωφρενικές τιμές!!