Μια παρουσίαση για μια δημιουργική ενασχόληση για τα δικά
μας λαχανικά!
Η κα Ζωή Ιωαννίδου είναι η εισηγήτρια του σεμιναρίου :
Λαχανόκηπος
Κα Ιωαννίδου πείτε μας
η κα Ζωή με παιδιά σε εκπαίδευση |
Έχω τελειώσει τη Γεωπονική σχολή Αθηνών, έχω ασχοληθεί επί
σειρά ετών με την αστική Κηποτεχνία και επομένως έχω μελετήσει το αστικό κλίμα
το οποίο είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο από ρύπους & αυξημένες θερμοκρασίες .
Όσο περνούσαν τα χρόνια αντιμετωπίζαμε όλο και πιο ανθεκτικές μορφές εντόμων στα διάφορα χημικά φάρμακα, ώσπου κάποια στιγμή καταλήξαμε πως είναι φαύλος κύκλος πολύ επιζήμιος για το περιβάλλον, για τους εργαζόμενους αλλά και για το αποτέλεσμα της δουλειάς μας. Έτσι στραφήκαμε στη διερεύνηση των βασικών αρχών της βιολογικής γεωργίας.
Όσο περνούσαν τα χρόνια αντιμετωπίζαμε όλο και πιο ανθεκτικές μορφές εντόμων στα διάφορα χημικά φάρμακα, ώσπου κάποια στιγμή καταλήξαμε πως είναι φαύλος κύκλος πολύ επιζήμιος για το περιβάλλον, για τους εργαζόμενους αλλά και για το αποτέλεσμα της δουλειάς μας. Έτσι στραφήκαμε στη διερεύνηση των βασικών αρχών της βιολογικής γεωργίας.
Πλέον χρησιμοποιούμε μόνο «τεχνικές» & κάποια βιολογικά
υλικά όπως ο χούμος κα.
Ιδιαίτερα Δημιουργική ενασχόληση για τα μικρά παιδιά.
|
2. Πως
προσανατολισθήκατε στη δημιουργία σχολικών λαχανόκηπων?
Κατα‘ρχήν με ενδιέφερε ιδιαιτέρως ο βιολογικός λαχανόκηπος, λόγω
ιδιοσυγκρασίας. Επιπρόσθετα λόγω επαγγελματικής ιδιότητας ήθελα να εμβαθύνω
στην δημιουργία ενός λαχανόκηπου με όσο το δυνατόν φυσικότερη καλλιέργεια και
με βάση τις αρχές βιολογικής γεωργίας.
Ακούγετε ιδιαίτερο ή δύσκολο, όμως πραγματικά η επιτυχία
βασίζεται στο σεβασμό της φύσης και στη γνώση της λειτουργίας του φυσικού
περιβάλλοντος. Το έδαφος, το νερό, ο
ήλιος, τα έντομα είναι μέρη του φυσικού μικρόκοσμου ενός λαχανόκηπου. Χωρίς
χημικά ξένα σώματα όπως λιπάσματα , χημικά φάρμακα μπορούμε να πετύχουμε την
εύρυθμη λειτουργία ενός μικρού οικοσυστήματος όπως ο λαχανόκηπος μας.
3. Ποια είναι η σχέση των παιδιών μιας πόλης με το ερέθισμα
της δημιουργίας ενός λαχανόκηπου?
Τα παιδιά είναι πολύ χαρούμενα σε όλα τα στάδια της
δημιουργίας ενός λαχανόκηπου. Κατανοούν
& αυτό είναι πολύ σημαντικό , η εκπαίδευση αυτή είναι βιωματική απαιτεί την
επανάληψη καθώς γίνεται σε φυσικό περιβάλλον χωρίς έντυπο υλικό. Χώμα , σπόροι,
νερό και κοπριά απαρτίζουν το σύνολο των υλικών, φανταστείτε πως νοιώθουν
λοιπόν μπροστά στην μεγάλη επιτυχία να πάρουν τα προϊόντα τους από το δικό τους
περιβόλι, είναι συναρπαστικό ταξίδι για τα παιδιά!
Τα παιδιά σε Αστικό περιβάλλον ( δημοτικό σχολείο ) έρχονται
σε επαφή
με την καλλιέργεια και την Δημιουργία φυσικού λαχανόκηπου
|
4. Με τους ενήλικες ισχύει κάτι αντίστοιχό?
Μα βεβαίως άλλωστε η ενασχόληση με τον κήπο ή τον λαχανόκηπο
είναι ψυχοθεραπευτική πρακτική! Πάντως & οι μεγάλοι ενδιαφέρονται για τον
φυσικό λαχανόκηπο.
Εκείνο που πρέπει όλοι να κατανοήσουν είναι ότι η τεχνική
της φυσικής καλλιέργειας εστιάζει στο σύνολο. Αν βελτιώσουμε το περιβάλλον μας
σε όλες μας τις δραστηριότητες, αυτό που ονομάζουμε εξειδικευμένα οικολογικό αποτύπωμα,
τότε θα επιφέρουμε ισορροπία κάτι που το οικοσύστημα θα μας το επιστρέψει
πολλαπλάσια!