Γεμίσαμε στο εξωτερικό με Ελληνικά γιαούρτια που ουδεμία σχέση
έχουν με την Ελλάδα!
Αποφασισμένη να διεκδικήσει το ελληνικό γιαούρτι φαίνεται η
Αθήνα και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, που πρέπει να κερδίσει το νομικό
«στοίχημα».
Σύμφωνα με την γερμανική Deutsche Welle, η ελληνική
κυβέρνηση εμφανίζεται ενοχλημένη από κινήσεις που έχουν κάνει άλλες χώρες και
σκέφτεται να κινηθεί ακόμη και νομικά απέναντι στην Τσεχία, που παράγει και
διαθέτει στην αγορά «ελληνικό γιαούρτι» αποκομίζοντας υψηλά κέρδη.
Η κίνηση αυτή σχεδιάζεται από μια ομάδα εργασίας 14 ατόμων,
που δημιουργήθηκε και εργάζεται υπό το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Στόχος είναι να «μπλοκάρουν» τους ξένους παραγωγούς – ή
τουλάχιστον όσους δραστηριοποιούνται ενός Ευρωπαϊκής Ένωσης- από το να
διαθέτουν στην αγορά ελληνικό γιαούρτι.
Η Κομισιόν έχει ήδη προειδοποιήσει την Πράγα ότι η παραγωγή
απομίμησης ελληνικού γιαουρτιού είναι αθέμιτος ανταγωνισμός αλλά μέχρι στιγμής
δεν έχει υπάρξει ανταπόκριση. «Έτσι, η Αθήνα ακολουθεί τώρα σκληρότερη γραμμή»
αναφέρει η DW.
Σε δηλώσεις του ο
εκπρόσωπος του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης Θοδωρής Παναγούλης ανέφερε: «Η
Αθήνα βγαίνει στην αντεπίθεση. Έχει υποχρέωση να προστατεύσει τα συμφέροντά της
όσο το δυνατόν καλύτερα».
Το ελληνικό γιαούρτι -και οι απομιμήσεις αυτού- έχει κερδίσει
την παγκόσμια αγορά, με τα κέρδη των πωλήσεών του να υπολογίζονται στα 50 δισ.
ευρώ. Η προσπάθεια της Ελλάδας να διεκδικήσει τώρα την πατρότητα μπορεί να
προκαλέσει ζημιές εκατομμυρίων από αγορές-κλειδιά του προϊόντος.
«Μια σπασμωδική κίνηση πιθανώς να μην έφερνε τα επιθυμητά
αποτελέσματα. Το υπουργείο «ζυγίζει» τις επιλογές, ιδιαίτερα την πιθανότητα
προσφυγής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για να σταματήσει την Τσεχία αλλά και άλλες
χώρες από το να παράγουν ελληνικό γιαούρτι, που πολλές φορές είναι ακριβότερο
από το κανονικό» αναφέρει το δημοσίευμα.
Μια άλλη οδός που φέρεται να εξετάζει η Αθήνα είναι η
καταγραφή του ελληνικού γιαουρτιού ως προϊόν με προστατευόμενη ονομασία
προέλευσης, όπως η γαλλική σαμπάνια και το ιταλικό προσούτο.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ναι μεν το όνομα και μόνο Ελληνικό
Γιαούρτι διαφημίζει έμμεσα ένα Ελληνικό προϊόν όπου η πηγή δεν εισπράττει δικαιώματα και τα
παραδείγματα είναι πολλά!
Ένα παράδειγμα είναι και το Ιταλικό τυρί Parmigiano-Reggiano όπου εκτός από την περιοχή που την παράγει
κατασκευάζετε σχεδόν Παντού!
Στην διεθνοποιημένη αγορά με τους μεγάλους «παίχτες» τις τεράστιες
πολυεθνικές και τα πολύ μεγάλα Διεθνή σούπερ μάρκετ είναι δύσκολη η
αποκλειστική χρήση ονόματος προϊόντος την στιγμή μάλιστα που δεν είναι ούτε
Π.Ο.Π. ούτε Π.Γ.Ε.
Αγροτικές Ευκαιρίες