Θέμα : Εξαγωγές
Κάθε χρόνο παρόλο την κρίση οι εξαγωγές αλλά και ο Τουρισμός
ξεπέρασαν κάθε προσδοκία και αισιόδοξη πρόβλεψη.
Οι Εξαγωγικές Ελληνικές επιχειρήσεις τουλάχιστον στα τρόφιμα
( που αποτελεί και σημείο ενδιαφέροντος των Αγροτικών Ευκαιριών ) κινήθηκαν
μεθοδικά και οργανωμένα.
Έδειξαν δε ιδιαίτερη προσήλωση στο τρίπτυχο Πιστοποιήσεις,
Συσκευασία, ποιότητα.
Αυξητικές τάσεις δείχνουν τα στοιχεία της ετήσιας Έρευνας
Παραγωγής και Πωλήσεων Βιομηχανικών Προϊόντων (PRODCOM), τα οποία αφορούν στην
παραγωγή και στην αξία πωληθέντων προϊόντων των ορυχείων και λατομείων και της
μεταποίησης, για το 2017.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας:
Η συνολική αξία πωληθέντων προϊόντων το έτος 2017, από 5.173
ερευνηθείσες επιχειρήσεις που ανήκουν στους ανωτέρω τομείς οικονομικής
δραστηριότητας, ανήλθε στο ποσό των 39,18 δισ. ευρώ. Το έτος 2016, η αντίστοιχη
συνολική αξία πωληθέντων προϊόντων, από 4.625 ερευνηθείσες επιχειρήσεις των
ανωτέρω τομέων, ανήλθε σε 33,66 δισ. ευρώ (Πίνακας 1).
Αντίστοιχα η συνολική αξία πωληθέντων προϊόντων, με βάση τα
στοιχεία των κοινών επιχειρήσεων που ερευνήθηκαν κατά τα δύο έτη 2017 και 2016,
ανήλθε στο ποσό των 37,67 δισ. ευρώ το έτος 2017 και 33,125 εκατ. ευρώ το έτος
2016, παρουσιάζοντας αύξηση 13,7%
Στην έρευνα παρουσιάζονται οι κλάδοι της βιομηχανίας με τη
μεγαλύτερη συμμετοχή στη συνολική αξία πωληθέντων προϊόντων, καθώς και η
επίπτωσή τους στη μεταβολή της συνολικής αξίας. Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον
έχουν τα 10 σημαντικότερα προϊόντα,
βάσει της αξίας πωληθέντων προϊόντων τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρωπαϊκή
Ένωση.
Οι έξι σημαντικότεροι κλάδοι της βιομηχανίας αντιπροσωπεύουν
το 77,0% της συνολικής αξίας πωληθέντων βιομηχανικών προϊόντων το έτος 2017 και
το 75,1% της συνολικής αξίας πωληθέντων βιομηχανικών προϊόντων το έτος 2016.
Αυξητικές τάσεις δείχνουν τα στοιχεία της ετήσιας Έρευνας
Παραγωγής και Πωλήσεων Βιομηχανικών Προϊόντων (PRODCOM), τα οποία αφορούν στην παραγωγή
και στην αξία πωληθέντων προϊόντων των ορυχείων και λατομείων και της
μεταποίησης, για το 2017.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας:
Η συνολική αξία πωληθέντων προϊόντων το έτος 2017, από 5.173
ερευνηθείσες επιχειρήσεις που ανήκουν στους ανωτέρω τομείς οικονομικής
δραστηριότητας, ανήλθε στο ποσό των 39,18 δισ. ευρώ. Το έτος 2016, η αντίστοιχη
συνολική αξία πωληθέντων προϊόντων, από 4.625 ερευνηθείσες επιχειρήσεις των
ανωτέρω τομέων, ανήλθε σε 33,66 δισ. ευρώ (Πίνακας 1).
Αντίστοιχα η συνολική αξία πωληθέντων προϊόντων, με βάση τα
στοιχεία των κοινών επιχειρήσεων που ερευνήθηκαν κατά τα δύο έτη 2017 και 2016,
ανήλθε στο ποσό των 37,67 δισ. ευρώ το έτος 2017 και 33,125 εκατ. ευρώ το έτος
2016, παρουσιάζοντας αύξηση 13,7%
Στην έρευνα παρουσιάζονται οι κλάδοι της βιομηχανίας με τη
μεγαλύτερη συμμετοχή στη συνολική αξία πωληθέντων προϊόντων, καθώς και η επίπτωσή
τους στη μεταβολή της συνολικής αξίας. Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα
10 σημαντικότερα προϊόντα, βάσει της
αξίας πωληθέντων προϊόντων τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι έξι σημαντικότεροι κλάδοι της βιομηχανίας αντιπροσωπεύουν
το 77,0% της συνολικής αξίας πωληθέντων βιομηχανικών προϊόντων το έτος 2017 και
το 75,1% της συνολικής αξίας πωληθέντων βιομηχανικών προϊόντων το έτος 2016.
Τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη διαμόρφωση της συνολικής αξίας
πωληθέντων προϊόντων του κλάδου της βιομηχανίας τροφίμων κατά το έτος 2017,
είχαν τα ακόλουθα προϊόντα:
Τριμμένα τυριά, σε σκόνη, τυριά που έχουν στη μάζα τους
πράσινα στίγματα και άλλα μη μεταποιημένα τυριά (περιλαμβάνονται τυριά νωπά,
τυρί από ορό γάλακτος και πηγμένο γάλα για τυρί).
Ελιές παρασκευασμένες ή διατηρημένες (εκτός από έτοιμα
φαγητά με λαχανικά και ελιές αποξηραμένες, κατεψυγμένες ή διατηρημένες σε ξίδι
ή οξικό οξύ)
Γάλα και κρέμα γάλακτος «ανθόγαλα» που δεν είναι
συμπυκνωμένα και δεν περιέχουν ζάχαρη ή άλλα γλυκαντικά, περιεκτικότητας κατά
βάρος σε λιπαρές ουσίες από 1 % έως 6 %, σε άμεσες συσκευασίες καθαρού
περιεχομένου ≤ 2 λίτρων
Σιτάλευρο ή αλεύρι σιμιγδαλιού, Τυρόπηγμα, κρέμα γάλακτος,
γιαούρτι και άλλα προϊόντα ζύμωσης. Πηγή.
Σχετικά Σεμινάρια Αγροτικών Ευκαιριών